Det är viktigt att du som kund har tagit del av och godkänt våra köpvillkor i samband med att du gör din beställning.
Hur man gör ett köp
Du kan använda sökfunktionen som finns längst upp till vänster på hemsidan ELLER så kan du scrolla igenom kategorierna för att hitta din önskade produkt. Efter att ha identifierat produkten, lägg till den i varukorgen och gå till kassan genom att klicka på 'visa kundvagn'. När du har anlänt till kassan anger du dina uppgifter som behövs för leverans, väljer önskat leveransalternativ och betalningsmetod och bekräftar sedan köpet.
KÖPVILLKOR
Du måste vara 18 år fyllda och myndig för att göra en beställning.
Må Bra Naturligt i Lund AB har alltid rätt att vägra expediera en beställning utan närmare förklaring (t. ex. vid misstanke om bedrägeriförsök). Falska beställningar och bedrägeriförsök kommer alltid att polisanmälas.
Personuppgifter, GDPR
Vi har endast den information som du har gett oss som varit nödvändig för att genomföra köp i vår webbutik Må Bra Naturligt (www.mabranaturligt.se). Personinformation är namn, adress, telefonnummer, epost och vid eventuella fall personnummer och/eller organisationsnummer. Vi behandlar dina uppgifter som du har gett oss för att identifiera och hjälpa dig som kund, paketera och leverera din beställning samt för att hantera din inbetalning eller fakturering. Vi använder också personuppgifter för e-postutskick med nyttiga hälsotipps, recept, olika erbjudanden samt information om våra produkter och tjänster. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke till mottagandet av nyhetsbrev, kampanjer och erbjudanden genom att använda den avanmälningslänk som finns i varje nyhetsbrev eller sända ett mail till
* OBS det finns information som inte kan raderas tex data som krävs enligt bokföringslagen och data som krävs för att vi ska kunna uppfylla våra åtaganden vid t.ex. reklamationer.
BETALNING
Alla priser är inklusive moms.Beroende på produkt kan momsen vara 6% (böcker), 12% (Kosttillskott för människor) eller 25% (Kosttillskott för djur osv). De flesta betalsätt möjliga, dock ej postförskott. Vi innehar SSL-certifikat.
- Klarna
Klarna är ett säkert och enkelt sätt att betala online och är helt kostnadsfritt för köparen (Läs mer på www.klarna.com). Du kan använda kort som Visa och Mastercard eller en "Få först. Betala sen".
LEVERANS
-
PostNord – Varubrev hem till dig
Paket/Brev som inte ryms i postlådan eller fastighetsboxen lämnas vid dörren eller vid postlådan i en påse. OBS. Tänk på stöldrisken. Vi kan inte ta ansvar för leverans som lämnas vid dörren eller vid postlådan. Max 1,9 Kg. Fri frakt vid order över 500 kr! För order som understiger 500 kr inkl. moms utgår en fraktavgift på 49 kr. (Om paketet överstiger 1,99 kg, eller är för stort för att skickas med varubrev, skickar vi paketet med DHL).
- DHL Service Point
Levereras till DHL Servicepoint närmast dig. Vikt 2 - 20 kg. - Fri frakt vid order över 500 kr!
OBS 1 - Om vikten är mindre än 2 kg men ordervärdet överstiger 1 000 kr inkl. moms, frakt är gratis; annars tillkommer en fraktavgift på 49 kr.
- Fraktkostnad
För order som understiger 500 kr inkl. moms utgår en fraktavgift på 49 kr. Över 500 kr handlar du fraktfritt.
- Leveranstid
Vår ambition är att leverera alla paket samma dag eller senast dagen efter om varorna finns i lager. Om det blir försening i leveransen skickar vi paketet så snart varorna anländer.
- Utomlandsförsändelser
Vid utomlandsförsändelser ansvarar du som kund för importen in i det aktuella landet. Vi skickar endast till utlandet efter att någon form av förskottsbetalning är gjord, dvs ej mot faktura. Skulle paketet fastna i tullen och sändas till oss i retur återbetalas inte kostnaden för portot.
BIC: HANDSESS
IBAN: SE48 6000 0000 0005 4009 5192
- Utomlandsförsändelser för företagskunder:
Om ditt företag är registrerat i Sverige men vill att leveransen ska skickas till en adress utomlands måste du i kassan ange företagets adress i Sverige i ordinarie adress och skriva i leveransadressen utomlands i "Noteringar och speciella önskemål".
- Länder vi idag inte levererar till
På grund av rådande begränsingar kring vissa kosttillskott kan vi i dagsläget inte leverar alla produkter till Tyskland och Japan. Om beställning från dessa länder vill göras ber vi er skicka ett mejl till oss på
- Transportskador
Om varan skadas eller kommer bort under transporten från Må Bra Naturligt AB till dig som kund är Må Bra Naturligt AB ansvarig. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den till Må Bra Naturligt AB är det du som kund som är ansvarig. Eventuella transportskador på grund av bristfällig emballering av dig kommer att debiteras dig som kund. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall detta omedelbart vid leverans anmälas till fraktbolaget. Om dessa ej åtager sig skadeansvaret, skall du kontakta Må Bra Naturligt AB på
INTE NÖJD MED KÖPET?
- Ångerrätt
Enligt Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler 2005:59 har du ovillkorligt 14 dagars ångerrätt. Ångerrätten innebär att du har rätt att ångra köpet genom att sända ett meddelande om detta till
- Reklamation
Vid alla typer av reklamation sänd ett mejl med förklaring och orsak till
- Returadress
Må Bra Naturligt AB, Runslingan 20 D, 224 77 Lund
SAKNADE FÖRSÄNDELSER
När ni som kund saknar en försändelse vänligen kontakta oss på
- Försändelse med Postnord
Fyll i reklamation på postnords hemsida
https://portal.postnord.com/claimspublic/?_ga=2.240740865.366340657.1585302729-999484223.1585302729#/claims
Meddela oss så fort ni har fått svar från Postnords reklamationshantering. Om ni vill ha en ny försändelse omgående så meddela det direkt till
OBS. Denna nya försändelse kommer att sändas ut och om beroende på postnords svar avgörs om produkterna debiteras er via en faktura.
PRODUKTINFORMATION
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel samt slutförsäljning av produkter på denna webbsida samt i våra reklamutskick. Vi garanterar inte att bilder återger produktens exakta utseende; viss färgskillnad kan även förekomma.
RESERVATIONER
Vi reserverar oss mot lagerförändringar och eventuella tekniska fel i webb-shopen, browser eller server. Vi reserverar oss även rätten att ändra texter som skrivits/tryckts felaktigt på vår hemsida, i vår webb-shop, i kataloger, på produkter samt i andra media.
FORCE MAJURE
Båda parter ska vara befriade från fullgörande av avtalet om fullgörandet förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som part inte rimligen kunnat råda över eller förutse.
Följande och liknande omständigheter skall anses utgöra befrielsegrunder där de hindrar eller försvårar avtalets fullgörelse: eldsvåda, krig, mobilisering, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, strejk, lockout, inskränkningar i form av drivkraft samt fel i eller försening av leveranser från underleverantörer som har sin grund i sådan omständighet som avses i denna punkt eller andra omständigheter som part ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar parts fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.